zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Brno postaví pět záchytných parkovišť za 340 milionů korun

14.03.2016
Doprava
Urbánní ekologie
Brno postaví pět záchytných parkovišť za 340 milionů korun

V Brně má v příštích letech vzniknout pět parkovišť Park and Ride za více než 340 milionů korun. Každé nabídne stovky míst a většinu nákladů by měly pokrýt dotace z Evropské unie. První záchytné parkoviště Brno vybudovalo loni u Ústředního hřbitova. Dosud o něj velký zájem nebyl.

Řidiči mohou auto nechat na parkovišti a pokračovat do centra městskou hromadnou dopravou. Cílem je snížit počet aut v centru. Jedno parkoviště by mělo vzniknout v městské části Královo Pole u nádraží. "Předpokládáme, že by tam mohla být až tisícovka míst, protože by mohlo být hojně využívané," uvedl primátorův náměstek Richard Mrázek. Další parkoviště město plánuje na Purkyňově ulici u sportovní haly Vodova, kde se hrají například basketbalové zápasy. Třetí má být v městské části Líšeň poblíž areálu firmy Zetor, další v městské části Bohunice na ulici Bohunická, kde bude podle Mrázka parkování pro nákladní auta a kamiony, poslední by mělo vzniknout u univerzitního kampusu a Fakultní nemocnice Brno. "Parkoviště vybudujeme jako ocelové konstrukce s možností přidávat nebo ubírat místa podle potřeby. Z Evropské unie chceme získat dotace ve výši 85 procent," dodal Mrázek.

Brno loni zprovoznilo první záchytné parkoviště u Ústředního hřbitova, které nabízí necelých 200 míst. Za 12 hodin stání lidé zaplatí 20 korun, poté si však ještě musí koupit jízdenku na MHD. "I přesto je to však velmi vlídná cena oproti cenám parkování v centru," poznamenal Mrázek. Přesto však o parkoviště není velký zájem. "Má to několik důvodů. První je, že v Brně neexistuje systém parkování. Pokud nebude zaveden rezidentní systém, nebudou jednotlivé zóny a jasně vydefinováno, kdo, kde a za jakých podmínek může parkovat, záchytná parkoviště se nám těžko budou plnit," uvedl Mrázek. Dodal, že druhou věcí je, že Brno neumí propagovat své věci. "Chceme to v následujících týdnech zlepšit, aby se potenciální zákazníci vůbec dozvěděli, že můžou zaparkovat na záchytných parkovištích," dodal Mrázek s tím, že v budoucnu by mohla být jízdenka na MHD součástí parkovacího lístku. Město také chystá zavést rezidentní systém parkování.

Zdroj: ČTK

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí