Čtvrtek, 28. března 2024

Tramvaje s českým know-how vyrazily do provozu v Číně

Tramvaje s českým know-how vyrazily do provozu v Číně

Nové moderní tramvaje 27T zahájily běžný provoz s cestujícími na první nové tramvajové lince v čínském městě Qingdao. Tramvaje 27T byly vyvinuty pro čínský trh ve spolupráci mezi Škodou Transportation a čínskou společností CRRC Qingdao Sifang. V Qingdau je zatím v provozu celkem sedm těchto tramvají.


,,Naše společnost Škoda Transportation a společnost CRRC Qingdao Sifang začaly spolupracovat na tramvajových projektech již v roce 2012 a od té doby bylo podepsáno několik smluv. Nejvýznamnější byla smlouva na přenos technologie výroby tramvaje typu 15T ForCity Alfa do Číny a dále pak na společný vývoj právě tramvaje typu 27T, jejíž prototyp vozu byl představen v Číně již loni na začátku dubna. Jsme velice potěšeni, že se nám podařilo uspět s naším know-how právě na vysoce konkurenčním trhu v Číně, kde o kontrakty bojují všechny světové firmy. Je to důkaz, že jsme schopni konkurovat těm největším světovým hráčům v oblasti dopravního strojírenství," říká předseda představenstva a generální ředitel společnosti Škoda Transportation Tomáš Ignačák.

Nová linka, na které vozí cestující tramvaj 27T, má třináct zastávek a měří deset kilometrů a vede od zbrusu nově postaveného depa stojícího na okraji moderní obytné čtvrti v Qingdau do centra distriktu Chengyang

,,Vývoj nové tramvaje 27T vycházel z poznatků dřívějších typů, včetně tramvaje ForCity Alfa a tramvají typu ForCity Classic. Tramvaj pro Čínu se nejvíce podobá tramvaji ForCity Alfa pro Prahu. Jedná se o tříčlánkovou 100% nízkopodlažní tramvaj se čtyřmi plně otočnými podvozky a nezávislými koly, která jsou opatřena přímým pohonem bez převodovek od 16 synchronních trakčních motorů s permanentními magnety o celkovém výkonu 720 kW. Trakční zařízení bylo vyrobeno v Číně, trakční motory dodala naše dceřiná společnost Škoda Electric," doplňuje projektový manažer Škoda Transportation Radek Elhota.

Ve srovnání s pražskou tramvají ForCity Alfa je 27T obousměrná, dlouhá 35 190 mm (je o 3 790 mm delší než 15T), široká 2 650 mm (je o 190 mm širší než 15T) a má maximální konstrukční rychlost 70 km/h. Je vybavena sedadly pro šedesát cestujících s prostorem až pro 320 stojících cestujících při hustotě 8 osob na m2. Zatímco pražská 15T ForCity Alfa má vnitřní světlou výšku 2 317 mm, 27T jen 2 225 mm. Tramvaje splňují nejnovější bezpečností a technologické normy.

,,Čína má velký zájem na rozvoji a využívání alternativních pohonných technologií. Vozidlo 27T je proto připraveno i na montáž superkapacitorů, běžných baterií nebo vodíkových palivových článků. Samotný design vozu byl vyvinut společností CRRC Qingdao Sifang," dodává Radek Elhota.

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů