zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Nejoblíbenějším rostlinným produktem roku je mleté "nemaso" z Lidlu, zájem o náhražky stále roste

19.04.2020
Biopotraviny
Zdraví
Nejoblíbenějším rostlinným produktem roku je mleté  nemaso  z Lidlu, zájem o náhražky stále roste

Veganské mleté pod značkou Next Level Hack, které loni uvedl do prodeje řetězec Lidl, se stalo nejoblíbenějším rostlinným produktem roku 2019. Spotřebitelé v druhém ročníku ankety projektu Rostlinně ocenili také další nové produkty jako zakysanou smetanu Creme VEGA od Dr. Oetkera nebo lískooříškové Nemléko. Pořadatelé upozorňují, že rostlinné náhražky jsou v Česku stále populárnější.

Po loňském prvním kole ankety se včera uzavřel už její druhý ročník. Vítěze Produktu roku 2018 zmrzlinu Magnum Vegan na pomyslném trůnu vystřídalo mleté ,,nemaso" Next Level Hack, které najdete v mrazácích supermarketů Lidl. Letošní kolo tak poukázalo na vzrůstající zájem o rostlinné náhražky masa, což potvrzuje i prodej nového vítěze hlasování, protože při jeho uvedení na trh byl téměř okamžitě vyprodaný.

"Vítězství v anketě si velmi ceníme a je pro nás důkaz toho, že jdeme správným směrem. Reagujeme na zvyšující se zájem zákazníků o veganské a vegetariánské potraviny, které nabízíme v rámci akcí, případně je zařazujeme do nabídky stálé, což se stalo v případě veganského mletého. Tuto rostlinnou alternativu jsme poprvé nabídli koncem minulého roku a nadšené ohlasy našich zákazníků předčily naše očekávání. Kvůli enormnímu zájmu se tak veganské mleté stalo součástí našeho stálého sortimentu," komentuje úspěch v anketě vedoucí firemní komunikace Lidlu Zuzana Holá.

Podle výzkumné agentury Markets and Markets lze očekávat, že trh s rostlinnými náhražkami masa v následujících pěti letech poroste průměrným ročním tempem 14 %, v roce 2025 by tak měl dle odhadu dosáhnout hodnoty 40,6 miliard dolarů. Jak upozorňují zástupci projektu Rostlinně, zvýšenou poptávku lze snadno pozorovat právě i na pultech českých obchodů, kde se v minulém roce objevilo velké množství nových rostlinných "masových" produktů.

"Kromě veganského mletého z Lidlu byla loni velká poptávka také po rostlinných burgerech - Incredible Burgeru a Beyond Burgeru. Zájem o tento typ produktů roste s tím, jak ve společnosti narůstá počet flexitariánů, tedy lidí, kteří snižují svou spotřebu živočišných produktů z etických, ekologických i zdravotních důvodů," vysvětluje manažerka projektu Rostlinně Marianna Slováková.

Veganské mleté se do vedení dostalo hned na začátku hlasování a první příčku udrželo až do konce, u dalších příček na stupni vítězů se pořadí v průběhu hlasování měnilo. Nakonec se na druhém místě umístila rostlinná zakysaná smetana Creme VEGA od Dr. Oetkera a třetí příčku obsadil rostlinný lískooříškový nápoj od firmy Nemléko. Podle agentury Nielsen Češi loni nakoupili rostlinná mléka za 314 milionů korun, šlo o meziroční nárůst o 17 %. Není divu, že se nabídka rostlinných alternativ mléčných produktů v supermarketech stále rozšiřuje a dobré umístění Creme VEGA a Nemléka tedy není žádným překvapením.

"Nabídka rostlinných produktů v obchodech skutečně rychle roste, všímáme si toho nejen my, ale podle průzkumu více než dvě třetiny Čechů. Rozhodli jsme se proto letos oproti minulému ročníku zvýšit počet nominovaných produktů na patnáct, a dát tak výrobcům najevo, že jejich inovativní kroky oceňujeme. Jíst rostlinně už díky tomu dávno neznamená jen tofu a salát, na trhu je dnes vše, na co si člověk vzpomene," uzavírá Slováková.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí