zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Green marketing a reklamní předměty 7: Snažte se ovlivnit chování ostatních

08.06.2020
Obecné
Firemní ekologie
Green marketing a reklamní předměty 7: Snažte se ovlivnit chování ostatních

Největší a nejtěžší kroky směrem k udržitelnějšímu rozvoji jsou často spojeny se změnami chování. Změnit své zažité zvyky je velmi těžké, ale potřebné pro účelnější využívání všech přírodních zdrojů. Tyto změny můžete vyvolat i vhodným dárkem. Snažit se někoho inspirovat ke změně chování pomocí vhodného reklamního dárku je rána na hodně daleký cíl, nicméně určitě se o to můžete pokusit. Zkuste se zamyslet nad něčím, co bychom mohli svým zákazníkům či zaměstnancům darovat tak, aby se tím, že tento dárek používají, chovali ekologičtěji.

Vhodným příkladem jsou třeba cyklistické potřeby. Pokud svým zaměstnancům či zákazníkům darujeme nějakou drobnost, které zpříjemňuje jízdu na kole, můžeme inspirovat více lidí k tomu, aby po městě či do práce nejezdili autem. Můžeme vybrat například šátek na krk, světla na kolo, cyklistickou láhev apod. Jak už bylo zmíněno, měnit zvyky je náročný proces. To, že někdo dostane cyklistický bidon ještě neznamená, že začne hned jezdit na kole. Je to však jedna z cest, která k tomuto chování může postrčit.

Tento nápad se dá také podpořit dodatečnými akcemi a výzvami. Například se může jednat o ujetí určitého počtu kilometrů na kole za měsíc, přislíbení podpory sportovních akcí apod. S větším rozpočtem a ambicemi se dají vytvářet velmi zajímavé projekty. Například lze vytvořit webovou stránku na kterou se dají nahrávat data z různých sportovních aplikací pro chytré telefony s tím, že se společnost zaváže například za každých 30 kilometrů věnovat určitou částku na charitu, případně další environmentální projekty. Ne každý má samozřejmě prostor a rozpočet k tvorbě těchto projektů. Stačí se však vždy zamyslet, jestli nemůžeme provést něco, s čím reklamní dárek spojíme, abychom podpořili tuto myšlenku.

Jako zajímavý příklad podobného přístupu můžeme uvést stránky Sport pro charitu, které pomáhají propojovat sport s pomocí potřebným, včetně zapojování celých firemních kolektivů. Dále můžeme uvést například projekt ČSOB NaZdraví, kdy společnost přispívá v rámci sportovních aktivit na různá charitativní sdružení.

Celý článek o ekologickém přístupu k reklamním předmětům naleznete v tomto článku na stránkách e-shopu Jirout Reklamní Předměty.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
1
10. 2020
1.10.2020 - Seminář, školení
hotel Hesperia
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí