Daimler zkouší užitkové vozy s alternativními pohony
Automobilka Daimler AG představila na podzimním veletrhu komerčních užitkových
vozidel IAA v Hannoveru 11 novinek s alternativními pohonnými systémy, včetně
tří světových premiér značky Mercedes-Benz. Tyto vozy nyní pohánějí i plyn,
hybridní systémy a také palivové články. Cílem je výrazně snížit spotřebu,
emise, a učinit vozidla přátelštější k životnímu prostředí.
Automobilka Daimler AG představila na podzimním veletrhu komerčních užitkových vozidel IAA v Hannoveru 11 novinek s alternativními pohonnými systémy, včetně tří světových premiér značky Mercedes-Benz. Tyto vozy nyní pohánějí i plyn, hybridní systémy a také palivové články. Cílem je výrazně snížit spotřebu, emise, a učinit vozidla přátelštější k životnímu prostředí.
Jednou z premiér bylo představení nákladního vozu Axor BlueTec Hybrid, prototypu prvního nákladního vozu s hybridním pohonem pro dopravu na dlouhých trasách. Pro místní dopravu vybavil Mercedes dva vozy Econic hybridními verzemi: vna IAA se představily Econic BlueTec Hybrid s dieselovým motorem, a Econic NGT Hybrid,koncept s pohonem na zemní plyn.
Další hybridní model s označením Atego už je ve službě u zákazníků, 12titunová vozidla této řady používá např. Logistická firma DHL, která jej v současné době v Německu testuje v běžném provozu. Od srpna letošního roku procházelo testováním na silnicích i deset vozů Fuso Canter Eco Hybrid. Při zkouškách na japonském trhu vykazoval tento typ vozu vybavená kombinací elektrického a dieselova motoru až o 15 % nižší spotřebu paliva a o více než 80 % nižší hlučnost než modely stejného typu vybavené tradičními pohonnými jednotkami.
Rovněž s populárním menším nákladním užitkovým vozem řady Sprinter představila automobilka ekologické varianty jako např verzi NGT na zemní plyn a výsledkem je vozidlo s o 30 % nižší spotřebou a o 80 % tišší než je tomu u klasických variant. Druhá generace vozidel Mercedes-Benz Sprinter Plug-in Hybrid už je na testování u zákazníků od letošbního léta, a spotřeba paliva až 40% nižší, než jakou dosahují běžné dieselové motory je nepochybně pro uživatele velkým lákadlem.
Hybridní pohon se uplatnil rovněž u autobusů, kde Mercedes-Benz představil dvě verze svého modelu Citaro pro městskou dopravu: Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid vyjede na počátku příštího roku, zatímco flotilla 36 autobusů poháněných palivovými články, Citaro F-Cell, už má za sebou najetých vice než 2 milióny kilometrů -bez vytváření jakýchkoli emisí.
Jednou z premiér bylo představení nákladního vozu Axor BlueTec Hybrid, prototypu prvního nákladního vozu s hybridním pohonem pro dopravu na dlouhých trasách. Pro místní dopravu vybavil Mercedes dva vozy Econic hybridními verzemi: vna IAA se představily Econic BlueTec Hybrid s dieselovým motorem, a Econic NGT Hybrid,koncept s pohonem na zemní plyn.
Další hybridní model s označením Atego už je ve službě u zákazníků, 12titunová vozidla této řady používá např. Logistická firma DHL, která jej v současné době v Německu testuje v běžném provozu. Od srpna letošního roku procházelo testováním na silnicích i deset vozů Fuso Canter Eco Hybrid. Při zkouškách na japonském trhu vykazoval tento typ vozu vybavená kombinací elektrického a dieselova motoru až o 15 % nižší spotřebu paliva a o více než 80 % nižší hlučnost než modely stejného typu vybavené tradičními pohonnými jednotkami.
Rovněž s populárním menším nákladním užitkovým vozem řady Sprinter představila automobilka ekologické varianty jako např verzi NGT na zemní plyn a výsledkem je vozidlo s o 30 % nižší spotřebou a o 80 % tišší než je tomu u klasických variant. Druhá generace vozidel Mercedes-Benz Sprinter Plug-in Hybrid už je na testování u zákazníků od letošbního léta, a spotřeba paliva až 40% nižší, než jakou dosahují běžné dieselové motory je nepochybně pro uživatele velkým lákadlem.
Hybridní pohon se uplatnil rovněž u autobusů, kde Mercedes-Benz představil dvě verze svého modelu Citaro pro městskou dopravu: Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid vyjede na počátku příštího roku, zatímco flotilla 36 autobusů poháněných palivovými články, Citaro F-Cell, už má za sebou najetých vice než 2 milióny kilometrů -bez vytváření jakýchkoli emisí.
Sdílet článek na sociálních sítích