zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Dopravní podnik Ostrava chystá projekty na ekologizaci dopravy

26.11.2013
Doprava
Urbánní ekologie
Dopravní podnik Ostrava chystá projekty na ekologizaci dopravy

Dopravní podnik Ostrava (DPO) má připraveny projekty, které by v budoucnu měly přispět k ekologizaci dopravy v krajském městě. Chtěl by rozšířit například tramvajové a trolejbusové tratě ve městě nebo vyměnit ekologicky nevyhovující autobusy. Novinářům to po dnešním jednání pracovní skupiny pro řešení kvality ovzduší v Moravskoslezském kraji řekl ředitel DPO Roman Kadlučka.

"Snažíme se rozšířit infrastrukturu, ať už tramvajových tratí jako páteřních linek ve městě Ostravě, tak i trolejbusových tratí," podotkl Kadlučka. Dopravní podnik by plánované projekty chtěl financovat prostřednictvím evropských dotací v příštím plánovacím období. Podle Davida Sventka z Úřadu Regionální rady Moravskoslezsko, která zodpovídá za přerozdělování peněz z EU, je velká šance, že by právě na tyto typy projektů mohly být v příštím plánovacím období uvolněny peníze.

Podle Kadlučky je v plánu rozšíření tramvajových tratí na osmý obvod v městské části Poruba, prodloužení trati v Ruské ulici, a to přes Dolní oblast Vítkovic až na výstaviště, počítá se i s prodloužením trolejbusové trati na Hranečník, kde má vzniknout nový přestupní terminál.

Ministerstvo životního prostředí se navíc snaží dohodnout s Evropskou komisí na rozšíření Operačního programu Životní prostředí o financování veřejné alternativní dopravy, na níž by mohla směřovat miliarda korun. Ministr životního prostředí Tomáš Jan Podivínský dnes uvedl, že jednání by mohla být uzavřena do konce letošního roku. Peníze by měly směřovat hlavně do Moravskoslezského kraje, ale například i do Brna či Ústeckého kraje.

V případě, že peníze budou k dispozici, chce dopravní podnik postupně vyměnit zhruba třetinu autobusů za nové, které by využívaly ekologický pohon na CNG - stlačený zemní plyn. V plánu je také vybudování dvou plnících stanic s CNG. Všechny tyto autobusy by v ulicích města mohly jezdit v říjnu roku 2015.

Dopravní podnik nyní provozuje zhruba 300 autobusů. "Máme třetinu autobusů, které mají nekvalitní spalování a velmi vysoce znečišťují ovzduší," vysvětlil Kadlučka. Podle něj je ale Ostrava jediným městem ve střední Evropě, kde jsou v denním provozu využívány čtyři elektrobusy, které jezdí ve špičce na lince číslo 38.

Martina Helánová

Zdroj: ČTK

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
14
12. 2018
14.12.2018 - Seminář, školení
on-line seminář
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí