Každý, kdo se už aspoň jednou musel věnovat zařízení prodejny, nám dá určitě za pravdu v tom, že jde o krásný, ale ne právě jednoduchý proces, na který je třeba se nejen pořádně připravit, ale není na škodu také mít po ruce tým těch pravých odborníků...
Vedeme maloobchodní prodejnu ekologicky
Pokud si navíc kladete za cíl tento proces dělat s minimální zátěží životního prostředí, budete mít co dělat. Není však třeba zoufat. V tomto článku vám přinášíme rady pro ekologické zařízení a vedení vaší maloobchodní prodejny nebo provozovny.
1. Vybavení prodejny
Při vybavování obchodních prostor máte na výběr z obrovského množství pomocníků, jakými jsou obchodní zařízení, ale ne všechny patří mezi ta nejekologičtější. V první řadě musíte znát svůj sortiment, podle něhož se budete umět rozhodnout pro správný typ zařízení. V závislosti na rozměrech a váze zboží bude nutné vybírat systémy s určitou nosností, kvůli čemuž nelze vždy zvolit lehké a rychle rozložitelné materiály. Ale pokud se nezabýváte prodejem těžkých kovových součástek a podobných záležitostí, máte spoustu trendy ekologických možností. V současnosti patří mezi nejoblíbenější policové systémy vyrobené ze skládaného kartónového papíru, které se dají velmi rychle a jednoduše složit, rozložit a přemístit. Další populární možností je i využití dřevěných nábytků a použitých stavebních trámů, které díky rychlé a vkusné rekonstrukci získají nový vzhled a prodlouženou životnost.
2. Osvětlení prodejny
Naše rady v tomto směru jsou jednoduché. Využívejte šetrné zářivky, které spotřebují jen desetiny energie klasických žárovek. V současnosti je najdete v mnoha provedeních, takže se nemusíte obávat žádných nedostatků. U osvětlení myslete i na možnosti nočního osvětlení prodejny a stanovte si, jestli je pro vás takové osvětlení důležité. Pokud ano, využijte automatizované osvětlovací systémy, které jsou časově a pohybově ovládané.
3. Energetická úspornost
Většinou máte k dispozici prodejny v prostorách, které nejsou vaše, a nemůžete jejich šetrnost ovlivňovat. Pokud je to naopak, máte štěstí, a pokud máte dostatek financí, můžete si dokonce zařídit i pasivní prodejnu, která vám v budoucnu ušetří mnoho zdrojů, ale hlavně nezatíží životní prostředí.
4. Ekologicky na každém kroku
Pokud chcete mít správný ,,eko-obchod", měli byste dbát na životní prostředí v každém kroku svého prodejního procesu. V první řadě zapomeňte na plastové tašky. Pokud už máte zájem nějaké poskytovat, tak papírové, ideálně recyklované a recyklovatelné. Pokud máte v rámci města vlastní donášku a druh zboží vám to umožňuje, alespoň sezónně zvažte využívání cyklistického kurýra. Pokud se svými obchodními partnery často komunikujete elektronicky, myslete i na to, abyste netiskli zprávy a dokumenty, které nepotřebujete. Veďte si elektronický archív a zálohujte si ho. V neposlední řadě nezapomeňte ani na třídění a recyklování odpadu. Mnoho to nestojí a výsledek je pozitivnější, než si myslíte.
Všechny tyto kroky jsou ve své podstatě malými a nenáročnými postupy, které však tvoří působivý a ekologicky přínosný přístup k maloobchodnímu podnikání. Přejeme vám mnoho úspěchů ve vašem ekopodnikání.