Céčkomat, aneb céčka naučí, jak recyklovat plasty
Nejnovější podlinková aktivace uskupení Eko-kom navazuje na dlouhodobou aktivitu Samosebou.cz, která se snaží komunikovat třídění odpadu zábavnou formou zacílenou především na mladé lidi. Nápad a realizace vychází od pražské agentury Havas Worldwide Digital (dříve Euro RSCG).
Céčkomat byl vyroben s cílem přiblížit lidem zábavnou formou proces recyklace PET lahví, automat proto názorně demonstruje jednotlivá stadia procesu recyklace vytříděného plastu. Způsob doručení zprávy je jednoduchý - po vhození stlačené lahve do Céčkomatu lidé naživo sledují celý proces zpracování PET až po jeho následnou přeměnu v nový produkt - v tomto případě céčka. Po ukončení testovací fáze připravuje agentura další rozšíření konceptu i o aktivaci v on-line prostředí.
Automat, zatím jediný svého druhu, nyní pocestuje na festival Žatecká dočesná, který proběhne na začátku září jako poslední ze série festivalů sdružených pod Cistyfestival.cz. "V testovací fázi se Céčkomat setkal s vřelým přijetím veřejnosti, během dvou dnů do něj lidé naházeli více než 1500 lahví a odnesli si několik tisíc céček, se kterými si jistě užili spoustu srandy," dodává digital brand director Tomáš Nádr.
AUTOR: Jan Brychta