Tento svátek založila v roce 2007 v Izraeli podnikatelka a filantropka Shari Arison prostřednictvím neziskové organizace, která spojuje lidi, kteří chtějí být dobrovolníky s organizacemi, které potřebují pomoc. V roce 2011 se pak tento den stal celosvětovým a od té doby se miliony lidí a tisíce organizací z více než 100 zemí každoročně spojují k dobrovolnictví ve smyslu #DoGood...
14. duben - Den dobrých skutků
Good Deeds Day je dnes globálním hnutím lidí a organizací, které se věnují každodennímu konání dobra. Síť dobrovolníků, kteří se rozhodnou organizovat akce, zlepšovat naše komunity a sdílet zdroje a inspiraci - to vše je založeno na jednoduché myšlence, že každý člověk může udělat něco dobrého, ve velkém nebo i v malém měřítku, zlepšit životy ostatních (samosebou i ten vlastní) a pozitivně změnit svět.
Možná je to je náhoda a možná že ne, ale ve stejném roce, kdy byl založen Den dobrých skutků, spatřil světlo světa také krém na ruce i tělo Charity Pot od Lush. Účelem jeho prodeje je získávání finančních prostředků pro malé charitativní organizace, aktivisty a další rozmanité dobročinné projekty. 100% ceny každého prodaného Charity Pot všech variant produktu (mínus daň) totiž putuje do fondu, ze kterého jsou financovány projekty, na kterých záleží - práce nadšených lidí po celém světě v předních liniích boje za pozitivní změny a působících v oblasti ochrany zvířat, lidských práv a životního prostředí.
Během 16 let jeho existence bylo díky zákazníkům prostřednictvím tohoto ,,štědrého kelímku" vybráno přes 70 milionů liber (přes 2 miliardy Kč!) pro více než 14 000 neziskových organizací a projektů po celém světě. U nás v ČR byl představen Charity Pot na jaře roku 2014, v roce 2020 pak Lush představil také nahatou - bezobalovou - verzi krému, Charity Pot Coin - i z jeho prodeje putuje výtěžek do fondu.
,,Charity Pot vnímáme jako speciální spolupráci s našimi zákazníky - společnost Lush věnuje svůj čas a suroviny, takže když si zákazník koupí Charity Pot, všechny peníze (po odečtení DPH) mohou jít přímo na pomoc dobré věci. Většina grantů Charity Pot je přidělována malým lokálním občanským skupinám a sdružením, které jsou provozovány výhradně nebo převážně dobrovolníky", říká Jakub Skřivánek, který má projekt Charity Pot v ČR na starost.
Díky podpoře z Charity Pot vznikl u nás i unikátní EKOkalendář, jehož cílem je seznámit nejširší veřejnost a především školní mládež s jednotlivými dny/svátky na ochranu životního prostředí a ohrožených druhů zvířat (celkem přes 250 svátků!). A v neposlední řadě také zapojit jednotlivce, ale i firmy a organizace do aktivit, které se k jednotlivým dnům váží. ,,Díky EKOtipům na každý den chceme motivovat ke konkrétním krokům, které může každý z nás pro ochranu životního prostředí osobně udělat", doplnil Radek Janoušek ze spolku Ukliďme Česko, který stojí za vznikem EKOkalendáře a který také každoročně zapojuje statisíce dobrovolníků do uklízení černých skládek a nepořádku vůbec.
No řekněte sami, není to takto vcelku vpravdě ideální spojení společenské odpovědnosti, péče o zdraví, ekologie, dobrovolnictví a především konání dobra resp. dobrých skutků...?
Koho Lush Charity Pot podpořili v ČR republice se dozvíte zde. Máte tip na vhodnou organizaci, která by u nás mohla příspěvek žádat? Doporučte nás organizaci nebo napište Charity Pot Koordinátorovi Jakubu Skřivánkovi přímo do LUSH na adresu charitypot@lush.cz
O Lush a Charity Pot
Patronem Dne dobrých skutků je firma LUSH, britská společnost s aktivistickým srdcem, jež je od svého založení roku 1995 poháněna inovacemi a etikou a jejímž posláním je vyrábět produkty pro každou potřebu a vést kosmetickou revoluci za záchranu planety. Hlavním cílem je zanechat svět krásnějším, než jsme jej našli (aneb Lusher than we found it ). Společnost Lush uplatňuje přísnou politiku proti testování na zvířatech a je lídrem kosmetického průmyslu v boji proti nadměrnému používání obalů - vyvíjí výrobky, které lze prodávat ,,nahaté". Lush je tvůrcem průkopnických kosmetických výrobků, jako jsou koupelové bomby, tuhé masážní oleje nebo šampuky. Dnes Lush působí ve 49 zemích s více než 900 obchody, 38 webovými stránkami s celosvětovou působností a globální sítí nativních aplikací, vysílacích kanálů a digitálních komunit ve více než 30 jazycích.
Sdílet článek na sociálních sítích