Ve středu 3.května zveřejnil
[https://www.europarl.europa.eu/news/en/headlines/priorities/climate-change/20200618STO81513/green-deal-key-to-a-climate-neutral-and-sustainable-eu]
Evropský parlament aktualizované informace v rámci Zelené dohody. Poslanci
Evropského parlamentu schválili pro začátek roku 2023 následující:
Ve středu 3.května zveřejnil Evropský parlament aktualizované informace v rámci Zelené dohody. Poslanci Evropského parlamentu schválili pro začátek roku 2023 následující:
Revizi systému EU pro obchodování s emisemi tak, aby od roku 2027 zahrnoval znečišťující odvětví, jako jsou budovy, silniční doprava a námořní doprava. Reformy postupně zruší bezplatné povolenky pro leteckou dopravu do roku 2026 a podpoří používání udržitelných leteckých paliv.
Přezkoumání rezervy tržní stability s cílem řešit strukturální nerovnováhu mezi nabídkou a poptávkou po povolenkách v systému obchodování s emisemi.
Zavedení nástroje úniku uhlíku, který určí cenu uhlíku na dovážené zboží z uhlíkově náročných průmyslových odvětví mimo EU, aby se zabránilo přesunu do zemí s méně ambiciózními klimatickými cíli.
Sdílení úsilí mezi zeměmi EU o zvýšení národních cílů pro snížení emisí - v odvětvích, na něž se nevztahuje systém obchodování s emisemi, zejména ve stavebnictví, zemědělství a nakládání s odpady - z 29 % na 40 % do roku 2030.
Posílení pravidel pro zvýšení odstraňování uhlíku v odvětví využívání půdy, změn ve využívání půdy a lesnictví.
Návrh, který zaručí, že nové osobní a nákladní automobily v EU budou v roce 2035 produkovat nulové emise CO2.
Revize emisních povolenek pro leteckou dopravu, aby byly do systému zahrnuty všechny lety z Evropského hospodářského prostoru, a potenciální řešení pro lety mimo EU.