E.ON v číslech - 2
2 roky už funguje formulář Bezproudí na webu distribuční společnosti EG.D, člena skupiny E.ON. Formulář pomáhá zákazníkům na distribučním EG.D rychleji zjistit, proč zrovna u nich došlo k omezení dodávek elektrické energie.
Odběratelé tak nemusejí volat na nonstop linku a aktuální informace naleznou na pár kliknutí ve svém smartphonu nebo tabletu. Hodí se to například při extrémních klimatických jevech, jako jsou letní bouřky nebo vichřice, kdy může dojít k poškození distribuční sítě a omezení dodávek elektrické energie.
Zákazníci díky formuláři Bezproudí v reálném čase vidí, jestli jde o plánovanou odstávku, poruchu nebo kratší výpadek elektřiny a taky to, kdy EG.D dodávku pravděpodobně obnoví. Stačí jim jen do jednoduchého řádku zadat název obce nebo ulice, popřípadě EAN kód odběrného místa, který najdou na faktuře od elektřiny. Naplánované odstávky pak mohou lidé vidět až tři měsíce dopředu. U poruch zase zjistí aktuální stav prací na obnově dodávek elektrické energie. Při výpadcích najdou na stránce i to, kolik procent dané obce je aktuálně bez proudu.
Formulář Bezproudí od svého spuštění používá v průměru 12 500 uživatelů měsíčně. Nejvyšší návštěvnost za dobu svého provozu, více než 62 000 návštěvníků, zaznamenal v prosinci 2023. Tehdy se přes distribuční území EG.D v průběhu několika týdnů přehnaly dvě kalamity a zákazníci chtěli být informováni, kdy u nich dojde k obnovení dodávek elektrické energie.