Praha vložila do systému EIA záměr vybudovat Hloubětínský tunel
Pražský magistrát v pátek vložil do systému pro ekologické posouzení záměr vybudovat Hloubětínský tunel. Pod zem má v délce téměř 700 metrů převést auta z části Kbelské ulice na severovýchodě města. Stavba by mohla začít za tři roky. V takzvaném zjišťovacím řízení se rozhodne, zda musí tunel projít kompletním procesem posouzení vlivu na životní prostředí (EIA), nebo se může přistoupit do další fáze příprav stavby, napsal server Zdopravy.cz. Na oznámení v systému EIA upozornil i server Hospodářské noviny (HN).
Do tunelu se má převést část takzvaného Průmyslového polookruhu, který je vedený čtyřpruhovými komunikacemi a v současné pozemní trase se na rušných křižovatkách potkává s Poděbradskou a Kolbenovou ulicí. "Cílem je zmírnění negativních dopadů od dopravy v přilehlém území," píše se v oznámení.
Plánovaný zhruba 670 metrů dlouhý tunel by měl začít v Průmyslové ulici bezprostředně před jejím křížením s Poděbradskou a končit v Kbelské za křižovatkou s Kolbenovou ulicí. Měl by tak vést ve stejné trase jako část nynější Kbelské ulice, vzniknout by měl jako hloubený, tedy budovaný z povrchu v otevřené stavební jámě. "Nad tunelem je navržena realizace městské třídy s vyhrazenými pruhy pro MHD, složky IZS a cyklisty s doplněním vegetace," píše se v záměru.
Oznámení počítá s úpravami téměř dvoukilometrového úseku Průmyslové a Kbelské mezi mostem přes hrdlořezské údolí říčky Rokytka a přírodní park Smetanka na jihu a mimoúrovňovým křížením Kbelské s Vysočanskou radiálou na severu. Na severní straně za podjezdem pod železniční tratí by se měl směr k Letňanům, kde se dnes často tvoří zácpy, rozšířit o jeden jízdní pruh.
Stavba by mohla podle oznámení začít v roce 2028, dokončení se předpokládá o tři roky později. Náklady na stavbu tunelu město předloni odhadovalo na 5,7 miliardy korun bez daně z přidané hodnoty. Na další stovky milionů vyšel projekt.