Zřetelný zájem o způsob pěstování ovoce
Podle březnového výzkumu společnosti STEM/Mark se více než 70 % obyvatel ČR zajímá o způsob pěstování a výrobu potravin. Při jejich nákupu upřednostňují ty, které jsou označeny symbolem garantujícím způsob produkce. Nechybí ani ochota si za ně připlatit.
Z výzkumu dále vyplynulo, že pro více než 95 % Čechů je důležité chovat se šetrně k přírodě. Pouze necelá pětina ale sleduje označení o způsobu produkce na potravinách. Zákazníci, kteří tato označení znají, jsou ovšem ochotni si za takovéto potraviny připlatit. Nákup potravin s garantovaným způsobem výroby je nejdůležitější pro mladší a vzdělanější spotřebitele, žijící převážně ve větších městech.
Přichází logo se zelenou žabkou
I proto do ČR od konce března přichází banány Chiquita s certifikátem Aliance deštných pralesů (Rainforest Alliance), s nímž mají kupující jistotu, že banány byly vypěstovány na farmách ekologicky šetrným a společensky zodpovědným způsobem. ČR je první zemí v rámci střední a východní Evropy, kde společnost Chiquita logo se zelenou žabkou využije. "Jsme velmi rádi, že se nám podařilo splnit přísná kritéria certifikace Aliance deštných pralesů a můžeme jejich symbol - zelenou žabičku - používat na našich banánech. Spotřebitelé tak mají jasně garantováno, že banány Chiquita nejenom dobře chutnají, ale jejich produkce je férová k přírodě i zaměstnancům. Kromě toho také doufáme, že svou malou částí přispějeme k diskusi o způsobu produkce potravin v méně rozvinutých zemích, kde bohužel stále dochází k nešetrnému zacházení s přírodou i s lidskými zdroji," uvádí Jan Steiner, ředitel, Chiquita ČR.
Oslovení odběratelů i zákazníků
Tuto novinku podle Miroslavy Škrabalové, marketingové manažerky Chiquity pro střední Evropu, nebude provázet žádná masivní kampaň, spotřebitele bude firma oslovovat prostřednictvím internetu a POS materiály v místech prodeje. Banány jsou přitom u nás velmi populární. Ročně se jich v tuzemsku prodá více než 11 kg na osobu, čímž se řadíme na přední místa ve spotřebě v rámci Evropy.
Společnost Chiquita věří, že odpovědným přístupem k produkci ovoce přesvědčí nejen velké odběratele, ale také konečné zákazníky. Právě oni mohou odpovědným spotřebitelským přístupem ukázat prodejcům, že se zajímají o způsob pěstování nakupovaného ovoce v obchodech, což potvrdil i uvedený výzkum. Certifikací, zodpovědným obchodním přístupem i postupnou změnou spotřebitelského vnímání lze dosáhnout vysoké kvality ovoce za odpovídající cenu.
Zpracováno podle materiálů společnosti Chiquita