Stejně jako munulý rok se při povodních výborně osvědčuje libereckým hasičům speciální pásové vozidlo s přívěsem Hägglunds BV 206.
Nezbytný pomocník hasičů - pásák Hagglunds
Pro obyvatele a záchranné složky je takovéto vozidlo v místních podmínkách nepostradatelné. Díky své konstrukci vozidlo zdolává písčité i bahnité naplaveniny, problém pro něj není ani na zem padlý strom či vodní laguna. Na vodě je vozidlo schopné vyvinout rychlost 3 km/h. Velmi účinným pomocníkem je naviják umístěný na předku vozidla, který umí vyvinout sílu 6,7 tuny. Do obou částí vozidla se vejde celkem až 12 osob nebo 2000 kg nákladu.
Vozidlo bylo využito k evakuaci osob ze zaplavených oblastí. V současné době vozidlo rozváží záchranáře a jejich nářadí a drobnou techniku na místo prací i do míst, kam se kolová automobilní technika nedostane. Navijákem byl vytažen z koryta řek bezpočet kmenů.
Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje se při výběru rozhodoval mezi pěti různými typy a výrobci, z nichž z důvodu vázané dvoumilionové investice Generálního ředitelství HZS ČR pro nákup pásového vozidla přicházeli v úvahu dva kandidáti. Prvním bylo pásové vozidlo ruské výroby GAZ 3409 Bobr a švédský Hägglunds BV 206. Vzhledem k tomu, že nosnost vozu je 2 tuny a může přepravovat až dvanáct pasažérů, se vedení HZS Libereckého kraje rozhodlo jednoznačně pro obojživelného pásáka ze Švédska. Liberecký kraj nebude jediný, jenž bude mít ve svém vozovém parku obojživelného pomocníka. Dalšími kraji, které si v brzké době podobné pásové vozy pořídí, jsou Královéhradecký kraj a kraj Vysočina.
Pásové vozidlo je využíváno především pro dopravu hasičských jednotek k zásahu v nepřístupném terénu, k přepravě technických prostředků a nezbytného vybavení, evakuaci ohrožených osob z nepřístupného terénu a k zásahům v oblastech postižených sněhovou kalamitou či záplavami.
Nákup vozidla těchto parametrů rozhodně nebyla špatná investice.
ZDROJ: www.pozary.cz, david-modry.blog.cz, upraveno