zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Ford oznámil své plány na elektrifikaci

10.01.2017
Ekologická auta
Ford oznámil své plány na elektrifikaci

Ford včera zveřejnil informace o svém dalším postupu v oblasti elektromobility a alternativních pohonů. Představil přitom sedm z třinácti nových elektrifikovaných modelů, které na trh uvede v následujících pěti letech. Patří mezi ně hybridní verze amerických modelů F-150 a Mustang, ale je mezi nimi také Transit Custom Plug-in Hybrid nebo elektrické SUV s předpokládaným dojezdem nejméně 482 km.

Jaký je tedy kompletní zveřejněný plán na uvádění hybridních a elektrických vozů na trh? Nový SUV elektromobil bude uveden na trh v roce 2020 s tím, že se bude jednat o globální model, prodávaný v Severní Americe, Evropě i Asii. Dojezd na jedno nabití by měl být minimálně 482 km (300 mil). Pro severoamerický trh by měl být v roce 2021 uveden na trh plně autonomní automobil určený pro komerční poskytovatele ride-sharingových služeb. Později by měl být uveden i na dalších trzích.

Elektrifikace postihne i sportovní Mustang, který ve verzi Hybrid nabídne výkon na úrovni motoru V8, ovšem s ještě vyšším točivým momentem. Na trh začne být uváděn od roku 2020, opět nejprve v Severní Americe.

Velmi zajímavým modelem bude Transit Custom Plug-in Hybrid, který se začne v Evropě prodávat od roku 2019. Jeho typické nasazení by mělo zahrnovat městský provoz, kde se projeví úspornost jeho elektrického pohonu, který vystačí na několik desítek kilometrů jízdy. Uplatní se tedy zejména v roli shuttle busů a podobných službách individualizované městské přepravy osob.

Výhradně pro americké trhy Střední Východ je určen velký pick-up F-150 Hybrid, který se dostane k zákazníkům v roce 2020. Díky hybridnímu pohonu bude moci sloužit i jako mobilní generátor elektřiny.

A ještě zbývají dva modely: jedná se o zatím blíže nespecifikované speciální policejní vozy s hybridním pohjonem, které budou určeny pro mimoevropské trhy.

S vírou v poptávku

,,Stále více zákazníků po celém světě se zajímá o elektrifikované automobily a Ford je odhodlaný stát se lídrem v šíři nabídky elektrifikovaných modelů, služeb a řešení zvyšujících kvalitu života," řekl Mark Fields, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. ,,Investice Fordu a rozšiřování aktivit v této oblasti vycházejí z našeho přesvědčení, že nabídka elektrifikovaných automobilů bude do patnácti let v celosvětovém měřítku širší než nabídka vozů poháněných běžnými spalovacími motory."

Ford dále oznámil, že nové užitkové modely s hybridním pohonem budou prvními hybridy této značky, které namísto atmosféricky plněných motorů využijí přeplňované jednotky EcoBoost. Společnost se bude také intenzivně věnovat rozvoji souvisejících služeb, jako je správa elektrických vozových parků, plánování tras nebo telematická řešení.

,,Globální elektrifikační koncepce Fordu staví na našich silných stránkách," řekl Raj Nair, výkonný viceprezident a vrchní technický ředitel Ford Motor Company a neodpustil si rýpanec do konkurence: ,,Jak se zdá, někteří jiní se soustředí spíše na marketingová tvrzení a čísla. My se naproti tomu zaměřujeme na to, abychom zákazníkům poskytli ještě více toho, čeho si na vozech Ford cení. To znamená více síly v případě pick-upů, větší produktivitu u užitkových modelů a lepší dynamiku u sportovních vozů. A k tomu nižší spotřebu paliva jako bonus navíc."

Letos zahájí Ford testování nové generace svého elektrického pohonu a v Evropě vyšle do provozu dodávky Transit Custom s plug-in hybridní technologií. V New Yorku a několika jiných amerických velkoměstech s extrémně silným provozem Ford již testuje flotilu dvaceti hybridních Transitů Connect. Ty stavějí na úspěších Fordu Escape Hybrid, který byl prvním v Americe vyráběným hybridním automobilem. Mnohé jsou v provozu dodnes a mají najeto i více než 550 000 kilometrů s původními bateriemi. Momentálně je Ford v Americe nejprodávanější značkou plug-in hybridů a druhou nejprodávanější v segmentu elektrifikovaných automobilů celkově.

Nové služby

Souběžně s vývojem nových produktů pracuje Ford na rozvoji služeb, které mohou usnadnit vlastnictví a provozování automobilů s elektrickým pohonem. Podepsal také memorandum o vzájemném porozumění s několika dalšími automobilkami, jehož cílem je vybudovat v Evropě síť rychlonabíjecích stanic (psali jsme zde).

Ford zkoumá možnosti automatického bezdrátového dobíjení po zajetí na parkovací místo a služba FordPass umožňuje zákazníkům rezervovat si nabíjecí místa na konkrétní čas.

Pro další vývoj elektrifikovaných automobilů a s nimi spojených služeb jsou důležité informace a Ford proto systematicky sleduje, jak majitelé elektrifikované automobily používají.

Od roku 2005 jich značka prodala více než 520 000 v Severní Americe, skromných 40 000 našlo uplatnění na jiných trzích. I proto by se z pohledu Evropana mohlo zdát, že Ford na tomto poli ,,zaspal dobu", ale pravda je opačná. Rok 200 pro intenzivní nástup těchto modelů na další trhy je logický. V Evropě začne od roku 2021 platit emisní limit CO2 kompletního vozového parku na úrovni 95 g/km, a toho nelze bez alespoň částečné elektrifikace dosáhnout.

Co říkají data

Při zkoumání zvyklostí 33 000 majitelů, kteří se svými elektrifikovanými Fordy podnikli více než 58 milionů jednotlivých jízd, zjistil Ford mimo jiné následující skutečnosti:

  • 88 procent zákazníků obvykle denně nenajede víc než 100 km.
  • Zákazníci chtějí od elektromobilů co nejdelší dojezd, ale jejich obavy z toho, že nedojedou do cíle, časem slábnou.
  • 80 procent majitelů elektrifikovaných Fordů nabíjí vůz jednou denně; 60 procent tak činí večer.
  • Naprostá většina lidí, kteří již elektrický Ford vlastní, předpokládá, že příště si opět koupí vůz stejné koncepce. Konkrétně to uvádí 92 procent majitelů elektromobilů a 87 procent majitelů plug-in hybridů.


Zdroj: http://www.ifleet.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
16
10. 2018
16.10.2018 - Seminář, školení
Hradec Králové
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí