Půlka firem míní že hybridy jsou vhodné do flotil, má je pětina
Celkem 58 procent manažerů firemních flotil si myslí, že hybridní vozy jsou vhodné pro podnikové vozové parky. Skutečnost je ale u českých firem jiná. Pro polovinu podniků jsou preferovanou variantou diesely, 29 procent upřednostňuje benzín a hybridní pohon volí jen 18 procent. Vyplývá to z průzkumu, který zpracovala agentura NMS Market Research.
O přechodu na hybridní vozy uvažuje 55 procent firem. K pořízení hybridu je motivuje zejména úspora provozních nákladů, kterou jako hlavní důvod uvádí 55 procent zájemců o tyto vozy. Možnost slevy nebo individuální nabídky uvádí jako hlavní motiv pětina a nižší spotřebu zmiňuje 13 procent. Celkem pět procent by se rozhodovalo kvůli vyšší zůstatkové hodnotě auta na hybridní pohon.
Nedávný test nejprodávanějšího hybridního modelu Toyota Prius v Římě ukázal, že hybrid jezdil čtyři pětiny doby v elektrickém, tedy bezemisním režimu. Průměrná ekvivalentní kilometrová spotřeba se rámci celého testu pohybovala kolem 3,7 litru na 100 km.
Nejoblíbenější hybridní značkou firemních flotil je Toyota, která je zastoupená v 30 procentech tuzemských flotil. Čtyři z deseti respondentů by si rádi Toyotu nebo Lexus otestovali a 14 procent si chce vyzkoušet Mercedes-Benz.
Odpůrci hybridů argumentují vysokými pořizovacími náklady, nedostatkem nabíjecích stanic, nízkým výkonem nebo krátkým dojezdem.
S funkčností hybridního pohonu, který kombinuje jízdu na konvenční spalovací motor s elektromotorem, je obeznámeno osm z deseti dotázaných. Pětina má v tomto směru mezery.