Ambrozek chce jez v Děčíně
Děčín/Praha - Ministerstvo životního prostředí je nakloněno záměru postavit
místo dvou jezů na dolním Labi pouze jeden stupeň, a to na území Děčína. Ministr
životního prostředí Libor Ambrozek včera řekl, že jednání s ministerstvem
dopravy ještě pokračuje a zatím neexistuje konečné rozhodnutí.
Pokud se podle něj údaje o parametrech jezu, které nyní zná Ambrozkův úřad pouze
z doslechu, ukážou jako správné, mohl by jez v Děčíně být pro ekology správným
řešením.
Původní záměr postavit dva vodní stupně v Malém Březně na Ústecku a Prostředním
Žlebu na Děčínsku narážel na odpor ekologů i ministerstva životního prostředí.
Ministerstvo dopravy proto od něj ustupuje. Pro ministerstvo životního prostředí
je klíčové, aby při stavbě nebyl ohrožen vodní ekosystém. I pro stavbu na území
Děčína bude nutné vydat výjimku ze zákona o ochraně přírody a krajiny, město
totiž leží v chráněné krajinné oblasti.
Ministerstvo životního prostředí si ale podle Ambrozka uvědomuje, že pro Děčín
by jez znamenal pracovní příležitosti. Existuje totiž záměr vybudovat ve městě
loděnici, která by vyráběla jednu loď za měsíc. Zpřístupnění loděnice a vodní
cesty z Německa k Děčínu by však bylo poslední úpravou na toku směrem od
německých hranic do českého vnitrozemí, řekl Ambrozek.
Náklady na výstavbu dvou vodních stupňů včetně prohloubení dna řeky tak, aby
byla celý rok splavná pro lodě s ponorem 140 centimetrů, vyčíslilo ministerstvo
dopravy na 6,2 miliardy korun. Pokud by byl postaven pouze jeden jez, náklady by
se snížily na polovinu.
Pro stavbu jezů se v minulosti vyslovili místní politici a úřady práce, naopak
proti jsou již několik let ekologické organizace.
Děčín/Praha - Ministerstvo životního prostředí je nakloněno záměru postavit místo dvou jezů na dolním Labi pouze jeden stupeň, a to na území Děčína. Ministr životního prostředí Libor Ambrozek včera řekl, že jednání s ministerstvem dopravy ještě pokračuje a zatím neexistuje konečné rozhodnutí.
Pokud se podle něj údaje o parametrech jezu, které nyní zná Ambrozkův úřad pouze z doslechu, ukážou jako správné, mohl by jez v Děčíně být pro ekology správným řešením.
Původní záměr postavit dva vodní stupně v Malém Březně na Ústecku a Prostředním Žlebu na Děčínsku narážel na odpor ekologů i ministerstva životního prostředí. Ministerstvo dopravy proto od něj ustupuje. Pro ministerstvo životního prostředí je klíčové, aby při stavbě nebyl ohrožen vodní ekosystém. I pro stavbu na území Děčína bude nutné vydat výjimku ze zákona o ochraně přírody a krajiny, město totiž leží v chráněné krajinné oblasti.
Ministerstvo životního prostředí si ale podle Ambrozka uvědomuje, že pro Děčín by jez znamenal pracovní příležitosti. Existuje totiž záměr vybudovat ve městě loděnici, která by vyráběla jednu loď za měsíc. Zpřístupnění loděnice a vodní cesty z Německa k Děčínu by však bylo poslední úpravou na toku směrem od německých hranic do českého vnitrozemí, řekl Ambrozek.
Náklady na výstavbu dvou vodních stupňů včetně prohloubení dna řeky tak, aby byla celý rok splavná pro lodě s ponorem 140 centimetrů, vyčíslilo ministerstvo dopravy na 6,2 miliardy korun. Pokud by byl postaven pouze jeden jez, náklady by se snížily na polovinu.
Pro stavbu jezů se v minulosti vyslovili místní politici a úřady práce, naopak proti jsou již několik let ekologické organizace.
Pokud se podle něj údaje o parametrech jezu, které nyní zná Ambrozkův úřad pouze z doslechu, ukážou jako správné, mohl by jez v Děčíně být pro ekology správným řešením.
Původní záměr postavit dva vodní stupně v Malém Březně na Ústecku a Prostředním Žlebu na Děčínsku narážel na odpor ekologů i ministerstva životního prostředí. Ministerstvo dopravy proto od něj ustupuje. Pro ministerstvo životního prostředí je klíčové, aby při stavbě nebyl ohrožen vodní ekosystém. I pro stavbu na území Děčína bude nutné vydat výjimku ze zákona o ochraně přírody a krajiny, město totiž leží v chráněné krajinné oblasti.
Ministerstvo životního prostředí si ale podle Ambrozka uvědomuje, že pro Děčín by jez znamenal pracovní příležitosti. Existuje totiž záměr vybudovat ve městě loděnici, která by vyráběla jednu loď za měsíc. Zpřístupnění loděnice a vodní cesty z Německa k Děčínu by však bylo poslední úpravou na toku směrem od německých hranic do českého vnitrozemí, řekl Ambrozek.
Náklady na výstavbu dvou vodních stupňů včetně prohloubení dna řeky tak, aby byla celý rok splavná pro lodě s ponorem 140 centimetrů, vyčíslilo ministerstvo dopravy na 6,2 miliardy korun. Pokud by byl postaven pouze jeden jez, náklady by se snížily na polovinu.
Pro stavbu jezů se v minulosti vyslovili místní politici a úřady práce, naopak proti jsou již několik let ekologické organizace.
Zdroj:Ústecký kraj
Sdílet článek na sociálních sítích