zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Krátký přehled plynových autobusů a elektrobusu SOR Libchavy

10.10.2011
Ekologická auta
Urbánní ekologie
Krátký přehled plynových autobusů a elektrobusu SOR Libchavy

Městský nízkopodlažní autobus SOR BNG 12 je dvounápravový čtyřdveřový (třídveřový) autobus délky 11 790 mm, určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu. Tomu odpovídá rozmístění sedadel s prostorem pro dětský kočárek a invalidní vozík pro přepravu tělesně postižených osob. Autobus je vybaven zařízením pro bezbariérový nástup a výstup, jeho celková přepravní kapacita je 102 osob. Standardně je vybaven automatickou převodovkou Allison s integrovaným retardérem nebo šestistupňovou plně synchronizovanou mechanickou převodovkou ZF, alternativně v dvoudveřovém provedení jako nízkopodlažní příměstský autobus se šestistupňovou plně synchronizovanou mechanickou převodovkou ZF. Použitý motor je značky Cummins CGe 280 o výkonu 209 kW s emisní normou EURO V.

Městský celonízkopodlažní autobus SOR NBG 12 je dvounápravový čtyřdvéřový autobus délky 12 180 mm s plynovým pohonem, který je určen pro hromadnou přepravu osob městském provozu.Tomu odpovídá rozmístění sedadel s prostorem pro dětský kočárek a invalidní vozík pro přepravu tělesně postižených osob. Autobus je vybaven zařízením pro bezbariérový nástup a výstup, jeho celková přepravní kapacita je 92 osob. Standardně je vybaven automatickou převodovkou Allison s integrovaným retardérem nebo šestistupňovou plně synchronizovanou mechanickou převodovkou ZF. Použitý motor je značky Iveco CURSOR 8 CNG o výkonu 213 kW s emisní normou EURO V.

Meziměstský nízkopodlažní autobus SOR CNG 12 je dvounápravový dvoudveřový autobus délky 11 790 m určený pro hromadnou přepravu osob na kratší až střední vzdálenosti v linkovém provozu. Tomu odpovídá rozmístění sedadel s prostorem pro dětský kočárek nebo vozík pro invalidy. Autobus má celkovou přepravní kapacitu 83 osob. Je standardně vybaven šestistupňovou plně synchronizovanou mechanickou převodovkou ZF s retardérem Voith. Použitý motor je značky Iveco CURSOR 8 CNG o výkonu 213 kW s emisní normou EURO V.

Ohlédnutí za ročním provozem elektrobusu SOR:http://sor.cz/upload/SCAN6512_000.pdf

Foto na:http://sor.cz/site/mestsky-autobus-sor-bng-12

http://sor.cz/site/mestsky-autobus-sor-nbg-12

ZDROJ: SOR Libchavy

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí