Trolebusy Škoda 30 Tr SOR do Teplic
"Nový kontrakt navazuje na dodávky 21 trolejbusů značky Škoda z let 2006 až 2011. Kromě Teplic jezdí naše trolejbusy v dalších dvanácti městech České republiky, například v Českých Budějovicích, Hradci Králové nebo v Ostravě. Trolejbusy z Plzně míří ale také do zahraničí, ať už se jedná o slovenskou Žilinu, maďarský Szeged nebo uzbecké město Urgenč," říká Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy Škoda Electric.
Škoda Electric předá trolejbusy zákazníkovi na podzim letošního roku. Potěšeni budou i cestující, které čeká dvanáctimetrový plně nízkopodlažní třídveřový trolejbus. Snazší nástup a výstup umožňuje tzv. kneeling, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Rovněž je k dispozici vyklápěcí plošina pro vozíčkáře. Pohodlí při jízdě trolejbusem také zlepšuje výkonný systém vytápění, přehledný informační systém nebo širší uličky mezi sedadly.
Plzeňská Škodovka společně s firmou SOR Libchavy vyrobila prototyp tohoto trolejbusu již v roce 2010. Škoda Electric jako generální dodavatel trolejbusu pro něj vyrábí veškerou elektrovýzbroj včetně trakčního motoru a provádí celkovou montáž tohoto dvounápravového vozu. Provoz vozidla a náklady na údržbu výrazně snižuje asynchronní trakční motor a mikroprocesorově řízený napěťový střídač s možností přeměny kinetické energie zpět na využitelnou elektrickou energii tzv. rekuperaci energie. Škodovácké trolejbusy jsou vyráběny v souladu s požadavky na udržitelný rozvoj tak, aby způsobovaly menší znečištění a vykazovaly vyšší energetickou účinnost.