Historie: První škodovky s katalyzátorem výfukových plynů
Škoda 135 GLi, Československo 1989 (1988-1990)Čtyřdveřový pětimístný sedan, motor vzadu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1289 cm^3, vrtání 75,5 mm, zdvih 72,0 mm, komprese 8,8, dva ventily/válec, vstřikování SPI Bendix, bez přeplňování, výkon 41 kW (56 koní) při 5000 ot/min, točivý moment 92 Nm při 3000 ot/min, mechanická pětistupňová převodovka, rozvor náprav 2400 mm, rozchod kol 1390/1350 mm, vnější rozměry: délka 4200 mm, šířka 1610 mm, výška 1400 mm, hmotnost 890 kg, maximální rychlost 145 km/h, zrychlení na stovku za 17,0 s. Prvními vozy značky Škoda se vstřikováním a katalyzátorem byly sedany 135 GLi a kupé Rapid 135 RiC. Měly elektronicky řízené jednobodové vstřikování Bendix a katalyzátor. Původně byly určeny pro Kanadu a splňovaly exhalační normu US'83. Dodávaly se ale také s řízením na pravé straně pro Velkou Británii. Vyráběly se v letech 1988 až 1990 (kupé až do roku 1991) a celkem jich postavili asi čtyři stovky, byly určeny pouze na export. Více a fotografie na:http://www.tomas-martinovsky.cz/skoda_742.htmlnaa: ZDROJ:auta5p.eu |