Pátek, 19. dubna 2024

Brno koupilo autobusy s normou EURO5 a také několik plynových autobusů

Brno koupilo autobusy s normou EURO5 a také několik plynových autobusů

Dopravní podnik města Brna v letošním roce zásadně omladí svůj vozový park, a to ve všech trakcích. Prvních osm kloubových autobusů Solaris Urbino 18 dorazilo do Brna v úterý 27. května ráno. "Autobusovou flotilu čeká letos a příští rok doslova masivní obnova. Budeme mít sto nových autobusů na stlačený zemní plyn, šestatřicet kloubových vozů a několik elektrominibusů. Téměř polovinu našich starých autobusů budeme moci vyřadit, čímž snížíme průměrné stáří vozidel a zároveň výrazně zvýšíme podíl nízkopodlažních vozů," uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek. Nákup vozidel v tak velkém objemu si vyžádá náklady v řádu stamilionů. "Efektivním hospodařením v uplynulých třech letech jsme dosáhli značné úspory provozních prostředků a navíc stále aktivně vyhledáváme možnosti spolufinancování projektů z prostředků EU," vysvětlil Miloš Havránek.

Do Brna teď přijelo prvních osm autobusů od výrobce SOLARIS. Do konce června jich výrobce dodá 22, v roce 2014 to bude dalších 14 vozů - celkem 36 autobusů. Jedná se o čtyřdveřový plně nízkopodlažní autobus Solaris Urbino 18 s délkou 18 metrů. Všechny dveře pro nástup cestujících jsou bez schodů a také průchozí prostor v celém voze je plynulý bez schodů.

Autobusy splňují emisní normu EURO 5. Jejich celková kapacita je 165 míst, z toho 42 míst k sezení. Ve druhých dveřích je instalována manuálně ovládaná vyklápěcí plošina pro nástup a výstup osob na invalidním vozíku. Všechna sedadla jsou plastová skořepinová, každé sedadlo má rukojeť a na některých jsou svislá madla pro lepší stabilitu cestujících.

Autobusy Solaris Urbino budou uvedeny do provozu v červenci. V té době již také bude zkušebně jezdit dvanáct autobusů standardní délky 12 metrů na stlačený zemní plyn (CNG). Dalších 88 těchto vozů přibude do vozového parku na přelomu roku 2014/2015. Plynové autobusy budou palivo čerpat z plnicí stanice ve vozovně Slatina, která je nyní ve výstavbě.

Pro úspěšné dokončení projektu na CNG je stěžejní získání dotace z Operačního programu Životní prostředí. Žádost o podporu z OPŽP v Prioritní ose 2 - Zlepšení kvality ovzduší a snižování emisí byla včas odeslána. "Vzhledem k tomu, že jsme jako jediný žadatel v projektu už fakticky začali, věřím, že se nám požadované podpory dostane," řekl Miloš Havránek. ZDROJ: DPMB

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů