Euro 7 a nová pravidla pro snížení emisí ze silniční dopravy
Výbor EP pro životní prostředí (ENVI) schválil
[https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20231009IPR06746/euro-7-meps-back-new-rules-to-reduce-road-transport-emissions]ve
čtvrtek 12. října nové předpisy zaměřené na snížení emisí znečišťujících látek a
stanovení norem pro životnost baterií pro různé kategorie vozidel, včetně
osobních automobilů, dodávek, autobusů a nákladních vozidel. Přijatá opatření
jsou v souladu s mezinárodními normami pro emise brzdných částic a míru
opotřebení pneumatik [https://www.kamsnim.cz/categories/pneu] a zahrnují
přísnější limity pro emise výfukových plynů u autobusů a těžkých nákladních
vozidel. Tyto normy, známé jako Euro 7, prodlužují stávající normy Euro 6/VI do
roku 2030 pro osobní automobily a dodávky a do roku 2031 pro autobusy a nákladní
automobily. Zpráva bude projednána na plenárním zasedání v listopadu 2023 a bude
vodítkem pro jednání s vládami EU.
Výbor EP pro životní prostředí (ENVI) schválil ve čtvrtek 12. října nové předpisy zaměřené na snížení emisí znečišťujících látek a stanovení norem pro životnost baterií pro různé kategorie vozidel, včetně osobních automobilů, dodávek, autobusů a nákladních vozidel. Přijatá opatření jsou v souladu s mezinárodními normami pro emise brzdných částic a míru opotřebení pneumatik a zahrnují přísnější limity pro emise výfukových plynů u autobusů a těžkých nákladních vozidel. Tyto normy, známé jako Euro 7, prodlužují stávající normy Euro 6/VI do roku 2030 pro osobní automobily a dodávky a do roku 2031 pro autobusy a nákladní automobily. Zpráva bude projednána na plenárním zasedání v listopadu 2023 a bude vodítkem pro jednání s vládami EU.
Sdílet článek na sociálních sítích