Společenská odpovědnost - CSR
15.11.2012
Seminář, školení
Popis veřejného kurzu Společenská odpovědnost - CSR
Úvod
Společenská odpovědnost je koncepce, podle které organizace začleňují sociální otázky a otázky týkající se životního prostředí do podnikatelské činnosti a do vztahů se zúčastněnými subjekty (tj. zejména zaměstnanci, spotřebiteli, akcionáři, investory, úřady veřejné správy, nevládními organizacemi, dodavateli) na bázi dobrovolnosti. Být sociálně zodpovědný neznamená pouze naplňovat legislativní požadavky, ale jít za jejich hranice a investovat více do lidských zdrojů, životního prostředí a věnovat se vztahům se zúčastněnými subjekty. Společensky odpovědné podnikání v širším slova smyslu začíná ve chvíli, kdy si vedení organizace uvědomí, že jejich firma není izolovanou jednotkou. Je součástí okolního světa, který ovlivňuje její prosperitu. Obchodní úspěšnost organizace ovlivňují nejen interní rozhodnutí, postupy a pravidla, ale také stav okolního prostředí a vztah se zúčastněnými subjekty.
Cíle
Účastník kurzu po absolvování bude schopen určit, čím se zabývá společensky odpovědná organizace, aplikovat principy CSR podle normy ISO 26000, vytvořit interní dotazníky pro hodnocení výkonnosti organizace, vyhodnotit výsledky Scanu.
Obsah
Co je to "Společenská odpovědnost". Historické souvislosti. ISO 26000. Aktivity společensky odpovědné organizace. Sustainability Scan - nástroj pro zavedení CSR v podniku. Co je a co není CSR.
Metodika
Přednáška s cílenou diskuzí.
Určeno
Manažerům či zástupcům vedení pro systém managementu a všem, kteří mají zájem na obchodní úspěšnosti organizace v návaznosti na okolní prostředí a vztahy se zúčastněnými subjekty.