E.ON v číslech - 87
87 % - o tolik stoupl počet samoodečtů, které provedli zákazníci E.ONu pomocí online portálu a mobilní aplikace Energie24 během loňska ve srovnání s rokem 2022.
Právě využití aplikace nebo portálu patří mezi nejjednodušší způsoby, jak samoodečet podat. Zatímco v loňském roce využilo tuto funkci 178 306 zákazníků, předloni to bylo jen 95 348 klientů. Formulář samoodečtu tak patří mezi nejvyužívanější nástroje v rámci zákaznické samoobsluhy Energie24. Uživatelé zadají do jednoduchého formuláře z počítače nebo mobilu stav elektroměru nebo plynoměru a E.ON se postará o to, aby ho distributor dostal včas.
Finální samoodečet za kalendářní rok 2023 mohou zákazníci E.ONu poslat letos až do 10. ledna. A právě v období konce prosince a začátku ledna bývá každoročně možnost samoodečtů využívána klienty nejvíce právě kvůli koncové spotřebě za kalendářní rok. Vedle toho ale mohou zákazníci provést až dalších deset samoodečtů během celého roku a zaslat je dodavateli. V loňském roce společnost E.ON evidovala zvýšený zájem v období února, září a října, kdy zlevňovala ceny energií a klienti si tak zjišťovali aktuální spotřebu. Z nižších cen pak zákazníci E.ONu benefitovali celý rok a ušetřili tisíce korun oproti tomu, kdyby měli ceny na úrovni vládních stropů.
Online nástroj Energie24 už využívá téměř 65 % zákazníků E.ONu. Ti nejčastěji mimo samoodečtů využívají i funkce jako jsou odhad vyúčtování nebo změnu výše záloh. Aktualizovat si mohou i své osobní údaje, adresu, anebo mohou dostávat notifikace o odstávkách. Více než dvě třetiny z uživatelů vstupují do služby pomocí mobilní aplikace.