Snižování emisí, podpora komunit i odpovědné řízení. E.ON vydává Zprávu o udržitelnosti za uplynulý rok
Výsledky snižování emisí. Příklady většího zapojování zákazníků i zaměstnanců do
procesu energetické transformace a jasné ukázky zodpovědného obchodního jednání.
To všechno naleznou čtenáři ve Zprávě o udržitelnosti za rok 2023, kterou v
těchto dnech vydává skupina E.ON v České republice. Zpráva poskytuje přehled o
lokálním přístupu E.ONu k udržitelnosti v České republice, seznamuje s výsledky
za rok 2023 a představuje plány na další období včetně strategie ESG, kterou si
společnost v loňském roce pro Česko definovala a schválila. V České republice
E.ON vydává zprávu o udržitelnosti už podruhé.
,,Udržitelnost je pro nás jedno z klíčových témat a jedním ze tří pilířů naší
obchodní strategie. Rok 2023 představoval zlomový okamžik v tvorbě naší lokální
ESG strategie. V průběhu roku jsme vynaložili nemalé úsilí a prostředky k tomu,
abychom zdokonalili a upevnili náš dosavadní přístup. S vědomím naléhavé
nutnosti odpovědného podnikání a péče o životní prostředí jsme provedli
důkladnou revizi našich činností, směrnic a zapojení klíčových partnerů. Tento
proces nám umožnil identifikovat klíčové oblasti, které je třeba zlepšit a
inovovat, což vedlo k vytvoření propracované ESG strategie, která je v souladu s
naší dlouhodobou vizí a našimi hodnotami. I když se energetické prostředí
neustále mění, náš závazek k udržitelnosti zůstává pevný a vede nás k integraci
ESG principů do všech aspektů naší činnosti a rozhodovacích procesů," vysvětluje
Claudia Viohl, generální ředitelka skupiny E.ON v České republice.
E.ON si definoval klíčové oblasti ESG strategie
ESG se dělí na tři části: první oblastí je ochrana klimatu a životního
prostředí, druhou jsou lidé a společnost a třetí transparentnost a odpovědné
řízení. E.ON si v rámci těchto pilířů zvolil devět prioritních témat, které
tvoří celkovou strategii společnosti. Jedná se například o témata změn klimatu,
biodiverzity, cirkulární ekonomiky nebo zdraví a bezpečnosti, diverzity a
inkluze či vztahů s dodavateli. ,,Fakt, že se jedná o klíčová témata je vidět i
na tom, že si každé téma vzal za své člen představenstva a je jeho garantem,"
doplňuje Karolína Brücknerová, vedoucí týmu Udržitelnosti společnosti E.ON Česká
republika.
E.ON se zavázal snížit přímé i nepřímé emise (Scope 1 a Scope 2) o 75 % oproti
roku 2019 a snížit nepřímé emise ve Scope 3 o 50 %. Aby toho dosáhl, rozšiřuje
svůj vozový park elektromobilů. Jejich počet je meziročně více než dvojnásobný.
Pokračuje v investicích do obnovitelných zdrojů energie a investoval také téměř
sedm miliard korun do modernizace distribuční sítě, což bylo nejvíce v historii
a do dalších let počítá ještě s dalším navýšením investic. Investice se týkaly
například kabelizace sítě - za rok narostla kabelizovaná distribuční síť
elektřiny o 843 kilometrů. Součástí aktivit společnosti bylo také instalování 3
180 bezpečnostních konzol na ochranu ptactva po celém distribučním území
společnosti EG.D, člena skupiny E.ON v České republice.
Společnost podporuje komunity i své zaměstnance
Zapojení zákazníků a komunit do energetické transformace je pro společnost další
z klíčových oblastí. V roce 2023 společnost spustila programy zaměřené na
zvyšování energetické gramotnosti ve školách a podporu zranitelných zákazníků
čelících rostoucím nákladům na energie. V rámci projektu Energie pomáhají E.ON
rozdělil ohroženým skupinám obyvatel přes 42 milionů korun.
,,Vedle podpory našich zákazníků se intenzivně zaměřujeme také na rozvoj našich
zaměstnanců, protože energetická transformace vyžaduje mít kvalifikované a
angažované zaměstnance," dodává Claudia Viohl. V roce 2023 dosáhla průměrná doba
školení na jednoho zaměstnance 29 hodin, což představuje nárůst o 7 hodin oproti
předchozímu roku. Kromě toho jsme v rámci intenzivního projektu zaměřeného na
datovou gramotnost proškolili 18 zaměstnanců, čímž usilujeme o to, aby se naše
společnost stala více datově řízenou.
Zodpovědné a transparentní chování je pro E.ON prioritou
,,Zodpovědné a transparentní obchodní chování je pro nás v E.ONu dlouhodobou
prioritou. Prostupuje vším, co děláme, a je základem, na kterém budujeme důvěru
s našimi zákazníky, obchodními partnery, regulátorem a celou společností. Nejde
nám jen o dodržování zákonů a předpisů, ale o to, abychom aktivně přispívali k
udržitelnému rozvoji a byli vzorem zodpovědného chování v oboru," říká ke
třetímu pilíři ESG strategie Alena Rozsypalová, finanční ředitelka společnosti
E.ON Energie.
Od roku 2021 skupina E.ON v České republice sleduje a reportuje své ekonomické
aktivity v souladu s EU Taxonomií, která definuje standardy pro udržitelné
hospodaření. V roce 2023 tvořily kapitálové výdaje sladěné s EU Taxonomií 94 % z
celkových způsobilých kapitálových výdajů (taxonomy eligible). Provozní náklady
splňovaly tato kritéria na 100 % a tržby vyhovující požadavkům EU Taxonomie
představovaly 89 % z celkových způsobilých tržeb. Tento přístup je důkazem
odhodlání E.ON být lídrem v odpovědném podnikání.
Výsledky snižování emisí. Příklady většího zapojování zákazníků i zaměstnanců do procesu energetické transformace a jasné ukázky zodpovědného obchodního jednání. To všechno naleznou čtenáři ve Zprávě o udržitelnosti za rok 2023, kterou v těchto dnech vydává skupina E.ON v České republice. Zpráva poskytuje přehled o lokálním přístupu E.ONu k udržitelnosti v České republice, seznamuje s výsledky za rok 2023 a představuje plány na další období včetně strategie ESG, kterou si společnost v loňském roce pro Česko definovala a schválila. V České republice E.ON vydává zprávu o udržitelnosti už podruhé.
,,Udržitelnost je pro nás jedno z klíčových témat a jedním ze tří pilířů naší obchodní strategie. Rok 2023 představoval zlomový okamžik v tvorbě naší lokální ESG strategie. V průběhu roku jsme vynaložili nemalé úsilí a prostředky k tomu, abychom zdokonalili a upevnili náš dosavadní přístup. S vědomím naléhavé nutnosti odpovědného podnikání a péče o životní prostředí jsme provedli důkladnou revizi našich činností, směrnic a zapojení klíčových partnerů. Tento proces nám umožnil identifikovat klíčové oblasti, které je třeba zlepšit a inovovat, což vedlo k vytvoření propracované ESG strategie, která je v souladu s naší dlouhodobou vizí a našimi hodnotami. I když se energetické prostředí neustále mění, náš závazek k udržitelnosti zůstává pevný a vede nás k integraci ESG principů do všech aspektů naší činnosti a rozhodovacích procesů," vysvětluje Claudia Viohl, generální ředitelka skupiny E.ON v České republice.
E.ON si definoval klíčové oblasti ESG strategie
ESG se dělí na tři části: první oblastí je ochrana klimatu a životního prostředí, druhou jsou lidé a společnost a třetí transparentnost a odpovědné řízení. E.ON si v rámci těchto pilířů zvolil devět prioritních témat, které tvoří celkovou strategii společnosti. Jedná se například o témata změn klimatu, biodiverzity, cirkulární ekonomiky nebo zdraví a bezpečnosti, diverzity a inkluze či vztahů s dodavateli. ,,Fakt, že se jedná o klíčová témata je vidět i na tom, že si každé téma vzal za své člen představenstva a je jeho garantem," doplňuje Karolína Brücknerová, vedoucí týmu Udržitelnosti společnosti E.ON Česká republika.
E.ON se zavázal snížit přímé i nepřímé emise (Scope 1 a Scope 2) o 75 % oproti roku 2019 a snížit nepřímé emise ve Scope 3 o 50 %. Aby toho dosáhl, rozšiřuje svůj vozový park elektromobilů. Jejich počet je meziročně více než dvojnásobný. Pokračuje v investicích do obnovitelných zdrojů energie a investoval také téměř sedm miliard korun do modernizace distribuční sítě, což bylo nejvíce v historii a do dalších let počítá ještě s dalším navýšením investic. Investice se týkaly například kabelizace sítě - za rok narostla kabelizovaná distribuční síť elektřiny o 843 kilometrů. Součástí aktivit společnosti bylo také instalování 3 180 bezpečnostních konzol na ochranu ptactva po celém distribučním území společnosti EG.D, člena skupiny E.ON v České republice.
Společnost podporuje komunity i své zaměstnance
Zapojení zákazníků a komunit do energetické transformace je pro společnost další z klíčových oblastí. V roce 2023 společnost spustila programy zaměřené na zvyšování energetické gramotnosti ve školách a podporu zranitelných zákazníků čelících rostoucím nákladům na energie. V rámci projektu Energie pomáhají E.ON rozdělil ohroženým skupinám obyvatel přes 42 milionů korun.
,,Vedle podpory našich zákazníků se intenzivně zaměřujeme také na rozvoj našich zaměstnanců, protože energetická transformace vyžaduje mít kvalifikované a angažované zaměstnance," dodává Claudia Viohl. V roce 2023 dosáhla průměrná doba školení na jednoho zaměstnance 29 hodin, což představuje nárůst o 7 hodin oproti předchozímu roku. Kromě toho jsme v rámci intenzivního projektu zaměřeného na datovou gramotnost proškolili 18 zaměstnanců, čímž usilujeme o to, aby se naše společnost stala více datově řízenou.
Zodpovědné a transparentní chování je pro E.ON prioritou
,,Zodpovědné a transparentní obchodní chování je pro nás v E.ONu dlouhodobou prioritou. Prostupuje vším, co děláme, a je základem, na kterém budujeme důvěru s našimi zákazníky, obchodními partnery, regulátorem a celou společností. Nejde nám jen o dodržování zákonů a předpisů, ale o to, abychom aktivně přispívali k udržitelnému rozvoji a byli vzorem zodpovědného chování v oboru," říká ke třetímu pilíři ESG strategie Alena Rozsypalová, finanční ředitelka společnosti E.ON Energie.
Od roku 2021 skupina E.ON v České republice sleduje a reportuje své ekonomické aktivity v souladu s EU Taxonomií, která definuje standardy pro udržitelné hospodaření. V roce 2023 tvořily kapitálové výdaje sladěné s EU Taxonomií 94 % z celkových způsobilých kapitálových výdajů (taxonomy eligible). Provozní náklady splňovaly tato kritéria na 100 % a tržby vyhovující požadavkům EU Taxonomie představovaly 89 % z celkových způsobilých tržeb. Tento přístup je důkazem odhodlání E.ON být lídrem v odpovědném podnikání.
Zprávu udržitelnosti za rok 2023 najdou čtenáři na webu E.ONu.
Sdílet článek na sociálních sítích